Guia de diagnòstic i tractament dels trastorns de l’espectre autista

Ja es sabut que la detecció, el diagnòstic i el tractament del trastorn de l’espectre autista es caracteritza per la seva dificultat i complexitat.

Aquesta guia elaborada per professionals del sistema públic de Salut Mental de la Comunitat de Madrid pretén ser “una ajuda en la pràctica clínica des d’una perspectiva integradora dels aspectes bio-sic-socials que s’han de tenir en compte a l’hora d’abordar el tractament d’aquests pacients i la relació amb les seves famílies, ja que aquest trastorn requereix equips multidisciplinaris i continuïtat de les cures a més d’una imprescindible coordinació entre els diferents recursos sanitaris i socials” (Ana Sánchez Fernández).

En aquest document es mostren els recursos per cobrir les diferents necessitats : hospitals de Dia, unitats d’hospitalització breu, activitats de coordinació entre diferents institucions públiques,  formació, docència i investigació dels professionals.

Els seus autors són:

  • Margarida Alcamí Pertejo. Doctor en Medicina. Psiquiatre. Hospital de Dia Infanto Juve-nil de Leganés. Madrid.
  • Cristina Molins Garrido.Psiquiatre adjunt. Psiquiatria Infantil. Hospital General Universitari Gregorio Marañón. Madrid.
  • Encarnació Mollejo Aparicio.Doctor en Medicina. Psiquiatre. Cap dels Serveis de Salut Mental Arganda del Rei. Madrid.
  • Paloma Ortiz Soto.Psiquiatre. Programa Infanto-Juvenil. Serveis de salut Mental Retiro. Madrid.
  • Ana Pascual Aranda. Psiquiatre. Programa Infanto-Juvenil. Serveis de salut Mental Vila de Vallecas. Madrid.
  • Eva Rivas Cambronero.Psiquiatre. Programa Infanto-Juvenil. Serveis de salut Mental Moratalaz. Madrid.
  • Carmen Villanueva Suárez. Psicòloga Clínica. Programa Infanto-Juvenil. Serveis de Salut Mental Parla. Madrid.

I el seu contingut es mostra dividit en els següents blocs :

  • Sistemes de classificació
  • Detecció: Generalitats, procés de detecció…
  • Avaluació i diagnòstic: entrevistes amb els pares i/o cuidadors, examen de l’infant.
  • Diagnòstic diferencial: diagnòstic en el primer any de vida i diagnòstic diferencial.
  • Devolució.
  • Tractament: orientacions terapèutiques (model cognitiu i model socioafectiu), planificació de la intervenció (educació,  salut mental, integració i suport)
  • Glossari.
  • Bibliografia.

Com podeu veure es tracte d’un document molt complert a tenir en compte i si clicau damunt l’enllaç podreu accedir a ell.

Captura de pantalla 2013-05-20 a las 09.31.06

2009-Comunidad-Madrid-guia-tea

Font: http://www.cogesin.es/data/archivo/GUIA_TEA.pdf

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en DETECCIÓ, DIAGNÒSTIC I AVALUACIÓ i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s