Métode Tomatis

Alfred Tomatis va ser metge, otorrinolaringòleg, foniatra i cirurgià, a més de investigador, teòric i inventor.

Va començar a investigar si l’audició danyada  era  la causa de les pertorbacions de la veu dels seus pacients. Fent audiometries i anàlisis espectrals de la veu va poder verificar la estreta relació entre l’audició i la veu. I posteriorment descobrí que existeix un vincle entre l’oïda, la veu i el sistema nerviós, poc després hi afegí en aquest llistat; l’escolta, el llenguatge i la comunicació.

Les seves investigacions foren conegudes amb el nom d’Efecte Tomatis i i creà un mètode terapèutic reconegut mundialment, que actua de manera que permet aprofitar totes les seves possibilitats d’intel·ligència, memòria, atenció, etc. que per algun motiu estaven bloquejades.

El mètode Tomatis està basat amb la reeducació de l’escolta. Alfred Tomatis va adonar-se que els nivells d’audició podien canviar en funció del desig o el no desig d’escoltar, de manera inconscient.

Aquest mètode aporta molts de beneficis a les persones amb dificultats en: la comunicació, expressió, veu, estrès, concentració, memòria, fatiga, o bé per preparar oposicions, exàmens d’accés, reprendre els estudis, aprendre una llengua, carnet de conduir, equilibri emocional durant l’embaràs i preparació cap a un part feliç. Però voldria fer major incidència als beneficis que aporta a qui pateix autisme, dislèxia, TGD, dèficit d’atenció, trastorn de l’aprenentatge, trastorn de comunicació, tratorns afectius i emocionals, etc. Per això existeix un programa de reeducació i activació de l’escolta que es du a terme a les escoles d’aquí, de Mallorca. Aquest programa escolar permet desenvolupar i millorar les habilitats de comunicació i llenguatge, comprensió, atenció, expressió, percepció, control, equilibri i coordinació corporal, integració sensorial (aprenentatge d’idiomes, música i dansa).

Captura de pantalla 2013-04-28 a las 23.19.50

Font:http://www.tomatismallorca.com/portada

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en ATENCIÓ EDUCATIVA I RECURSOS DIDÀCTICS, INVESTIGACIONS RECENTS, TEORIES EXPLICATIVES i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s