Diccionari de signes per a alumnes amb necessitats educatives especials a l’àrea de comunicació i llenguatge. (B. Schaeffer)

El “Diccionari de signes per a alumnes amb necessitats educatives especials a l’àrea de comunicació i llenguatge” és un programa de comunicació total de la parla signada per B. Schaeffer.

Aquest document ha estat elaborat per Antonia Rebollo, Antonia Capel, Teresa Brogeras, Ma Lucía Díaz, Ma Luisa Álvarez Castellanos, Flor Ma Pérez i per Jose Ma Alarcón.

Si clicau damunt la paraula sistema podreu descarregar el document sencer. En el que trobareu els següents punts:

  • Programa de Comunicació Total-Parla Signada de Benson Schaeffer : introducció, autors, orígens, expansió del programa de parla signada a España, concepto de comunicació total, alumnes candidats a aquest sistema, características i anàlisi del programa de schaeffer, fonts de l’espontaneitat dels signes, factors que incideixen en l’ús espontani dels mateixos com fomenta l’espontaneitat el programa de habla signada, pases que se segueixen, metes del programa de habla signada, fases del programa, què ensenya?.
  • Lenguaje de signos: resposta per expressar un dessig, petició, descripció, discriminación de signos, multisigne: “(nom de l’infant) vol x”, signe “no” , “ajuda”, “bany” i “si”, contextes d’ensenyança dels signes, qui implanta el sistema?, qui ensenya els signes?.
  • Producción del habla: sons inicials de la parla: instrucció en la imitació verbal, combinació de sons…
  • La parla  signada: integració de signes i paraules, i de la parla signada al llenguatge oral.
  • Funcions lingüístiques en el programa de parla signada: l’expressió dels dessitjos, la funció de referència, conceptes de persona, indagació, abstracció.
  • Procedimients d’ensenyança i estrategias metodológicas: conseqüencias i avantatges  de l’aplicació del Programa de Comunicació Total, problemes i errors més freqüents en la implantació del sistema, ideas per a millorar la intervenció, el paper dels pares i educadors.
  • Fulls de Registre
  • Referèncias bibliogràfiques.

 

About these ads
Aquesta entrada s'ha publicat en ATENCIÓ EDUCATIVA I RECURSOS DIDÀCTICS, AUTORS PRINCIPALS i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s